احتمال خروج بایننس از روسیه

گزارشات از مشکلات بایننس با کشور روسیه خبر میدهند و احتمال میرود بایننس از بازار روسیه خارج شود.
خروج بایننس از بازار روسیه

گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که بایننس، یکی از صرافی‌های بزرگ رمزارزی، همچنان با مشکلات قانونی در ارتباط با کشور روسیه دست‌وپنجه نرم می‌کند. اخیراً، به دلیل محدودیت‌های جدید برای مشتریان روسی و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، این صرافی ممکن است به طور کامل از بازار این کشور خارج شود.

بر گزارش د بلاک، وب‌سایت وال استریت ژورنال، بایننس در حال بررسی مجدد فعالیت‌های خود در روسیه است؛ زیرا با ریسک‌های قانونی مهمی در این کشور مواجه است. سخنگوی بایننس به وال استریت ژورنال اعلام کرده که این پلتفرم در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای ادامه تجارت در روسیه است و احتمالاً از این بازار کنار خواهد رفت.

آخرین اخبار نیز حاکی از همکاری بایننس با بانک‌های روسی بوده است که باعث بروز برخی انتقادات و حملات شده است. به تازگی، بایننس سرویس P2P خود را با حذف پنج بانک روسی که تحت تحریم‌ها قرار دارند، اصلاح کرده است. این بانک‌ها در گذشته به کاربران این پلتفرم اجازه می‌دادند تا ارز فیات روبل را معامله کنند.

محدود شدن عمکلرد صرافی بایننس در روسیه

طبق اطلاعات ارائه شده توسط کوین‌تلگراف، کاربران روسی بایننس اکنون قادر به استفاده از ارزهای فیات به جز روبل نیستند. همچنین، مشتریان روسی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، از امکان استفاده از ارزهایی مانند روبل، یورو، دلار آمریکا و گریونای اوکراین محروم شده‌اند. در صورت تمایل به استفاده از روبل، افراد ساکن روسیه باید احراز هویت خود را با مدارک مشخص این کشور انجام دهند.

خروج بایننس از بازار روسیه

در هفته گذشته، گزارش‌ها نشان داد که بایننس به مردم روسیه کمک می‌کند تا سرمایه خود را از این کشور به خارج انتقال دهند. به تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده در ماه مه، ارتباطی بین بایننس و تلاش برای فرار از تحریم‌های آمریکا توسط روسیه بررسی می‌شد.

مشکلات اخیر صرافی بایننس

بایننس در حال حاضر نیز تحت فشار چند آژانس نظارتی آمریکایی قرار دارد. به عنوان مثال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در ماه ژوئن شکایتی علیه این صرافی و مدیرعاملش، چانگ پنگ ژائو، به خاطر نقض قوانین اوراق بهادار ارائه کرد. همچنین، کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) نیز چند ماه پیش شکایتی دیگر را علیه بایننس ثبت کرده بود.

مشکلات بایننس در کشورهای دیگر نیز ادامه دارد. به عنوان مثال، در ماه ژوئن، قانون‌گذاران بلژیک از این صرافی خواستند تا فعالیت‌های خود را در این کشور متوقف کند. طبق گزارش د بلاک، به عنوان پاسخ بایننس تصمیم به استفاده از شعبه لهستان خود برای ارائه خدمات به معامله‌گران بلژیکی گرفت.

باید توجه داشت که مشکلات صرافی‌ها با بانک‌های روسی تنها مختص بایننس نبوده و دیگر صرافی‌ها مانند Bybit و OKX نیز اقدام به حذف بانک‌های روسی مانند تینک‌آف بنک و اس‌بربنک از سرویس‌های خود کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!