اطلاعات پردازنده جدید Intel 300 فاش شد

اطلاعات و مشخصات پردازنده جدید Intel 300 با قیمت ارزان و قدرت متوسط فاش شد.
مشخصات پردازنده Intel 300

به نظر می‌رسد تقاضا برای پردازنده‌های دسکتاپ ارزان قیمت حتی با دو هسته در سال 2023 وجود دارد. در رویداد معرفی نسل چهاردهم پردازنده‌های Intel، یک پردازنده دو هسته‌ای نیز معرفی شده است. این پردازنده با نام Intel 300 و با فرکانس دو هسته 3.9 گیگاهرتز و توان TDP 46 وات به بازار عرضه خواهد شد.

اخیراً گزارش‌هایی درباره یک پردازنده جدید دو هسته‌ای و چهار رشته‌ای از Intel منتشر شده است. این پردازنده با نام تجاری Intel 300 وارد بازار خواهد شد. به نظر می‌رسد Intel از استفاده از نام‌های Pentium یا Celeron برای این پردازنده صرف نظر کرده است و حتی این تراشه تحت عنوان سری Core یا Processor عرضه نخواهد شد.

مشخصات پردازنده Intel 300

مشخصات پردازنده Intel 300

پردازنده Intel 300 می‌تواند به عنوان یک نسخه ارتقا یافته از پردازنده Pentium Gold G7400 در نظر گرفته شود که از زمان معرفی نسل سیزدهم اینتل تغییرات قابل توجهی نداشته است. با معرفی Intel 300، به نظر می‌رسد تیم آبی قصد دارد نماینده‌ای قابل توجه در بخش پردازنده‌های دسکتاپ ارزان قیمت داشته باشد.

به گفته videocardz، یکی از بهترین ارتقاهای Intel 300 در مقایسه با نسل قبلی، افزایش سرعت فرکانس پایه از 3.7 گیگاهرتز به 3.9 گیگاهرتز است. پردازنده‌های دسکتاپ ارزان قیمت عموماً قابلیت توربو بوست را پشتیبانی نمی‌کنند.

همچنین، توان TDP این پردازنده 46 وات است و حافظه کش L3 آن با اندازه 6 مگابایت ثابت مانده است. بر اساس گزارشات، Intel 300 در عرض سه ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد و احتمالاً معرفی آن در رویداد شهریور ماه اینتل بسیار بالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!