فروشگاه Xbox 360 Store تعطیل خواهد شد

مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرده است که فروشگاه کنسول های Xbox 360 تا یک سال آینده تعطیل خواهد شد.
تعطیلی فروشگاه Xbox 360 Store

در صورت داشتن یک کنسول بازی Xbox 360 بهتر است اطلاع داشته باشید که ظرف کمتر از یک سال، امکان نصب بازی‌های جدید، دریافت DLC ها و دسترسی به سایر محتواها از فروشگاه Xbox 360 Store یا Xbox 360 Marketplace را از دست خواهید داد.

فروشگاه Xbox 360 Store در سال آینده به تعطیلی خواهد رفت

مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرده است که از تاریخ 29 ژانویه 2024 (دوشنبه، 9 بهمن 1402)، فروشگاه Xbox 360 Store را به طور کامل تعطیل خواهد کرد. به علاوه، از این تاریخ، اپلیکیشن Microsoft Movies & TV نیز دیگر قابل دسترسی نخواهد بود و امکان تماشای برنامه‌های تلویزیونی بر روی کنسول Xbox 360 از طریق این سرویس وجود نخواهد داشت.

تعطیلی فروشگاه Xbox 360 Store

یک خبر خوب این است که مایکروسافت اعلام کرده که این تغییرات تأثیری بر بازی‌ها یا DLC های قبلی شما نخواهد داشت. حتی بازی‌های مخصوص Xbox One و Xbox Series که از کنسول Xbox 360 نیز پشتیبانی می‌کنند، به طور عادی قابل بازی خواهند بود و شما می‌توانید به خرید و ادامه استفاده از آنها ادامه دهید.

از طرفی، گیمرها همچنان قادر خواهند بود بازی‌ها و DLC هایی که قبلاً خریداری کرده‌اند را دانلود کرده و اجرا کنند. البته باید توجه داشت که این امکانات وابسته به فعال بودن سرورهای بازی خواهند بود و این موضوع به مایکروسافت تعلق ندارد. در هر حال، امکان نگه‌داشتن ذخیره بازی‌ها و انتقال آنها به کنسول‌های جدیدتر نیز ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که کنسول بازی Xbox 360 از سال 2005 میلادی به بازار عرضه شده و از آن زمان تاکنون، با تحولات و پیشرفت‌های چشمگیری همراه بوده است. با این وجود، این پیشرفت‌ها هیچ‌گونه تأثیری بر علاقه دارندگان Xbox 360 نداشته و میلیون‌ها گیمر در سراسر جهان هنوز از این کنسول بازی قدیمی بهره‌برداری می‌کنند.

فروشگاه Xbox 360 Store تعطیل خواهد شد

امکان دانلود و اجرای بازی ها پس از تعطیلی فروشگاه Xbox 360 Store

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شده، حتی با انسداد سرورهای فروشگاه Xbox 360 Store گیمرها به‌طور مستقیم قادر به دانلود و نصب بازی‌های Xbox One یا Xbox Series که با این کنسول قدیمی سازگاری دارند خواهند بود. به این ترتیب، گیمرها قرارنیست بدون بازی باقی بمانند. همچنین، نسخه‌های فیزیکی از بازی‌ها همانند گذشته به‌صورت معمول قابل نصب خواهند بود.

متاسفانه تخمین زده می‌شود که با خاموش شدن فروشگاه Xbox 360 حداقل 220 بازی به صورت دیجیتال از دست خواهند رفت. این بازی‌ها بیشتر به صورت نسخه‌های دیجیتال موجود هستند. به همین دلیل، اگر نسخه‌های فیزیکی از بازی‌های Xbox 360 را در اختیار دارید، پیشنهاد می‌شود مراقب آنها باشید. به‌احتمال زیاد، در آینده نه چندان دور، بازار بازی‌های دست دوم Xbox 360 به رونق  خواهد پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!