اپل در تست کردن تراشه M3 برای Mac mini

طبق شایعات اپل در حال تست بر روی Mac mini با تراشه M3 میباشد.
تراشه M3 در Mac mini

بر اساس شایعات، اپل در حال آزمایش یک مک دیگر با چیپ M3 است و نسخه استاندارد این پردازنده در به‌روزرسانی آیندهٔ مک مینی مشاهده شده است.

اپل در حال حاضر در نسل M2 قرار دارد و همهٔ چهار سطح این چیپ را عرضه کرده است. با توجه به انتظار عرضه تراشه M3 در پاییز، اپل در حال آزمایش تغییرات محصولات آیندهٔ خود که از نسل بعدی چیپ استفاده می‌کنند، مشغول است.

براساس خبرنامهٔ Power On مارک گورمن در بلومبرگ، اپل ظاهرا نسخه پایهٔ چیپست M3 را در حال آزمایش کردن است.

گورمن میگوید که این چیپ همان تنظیمات چیپ M2 است، که شامل چهار هستهٔ کارایی و چهار هستهٔ عملکرد برای CPU و همچنین یک GPU ده‌هسته‌ای است. نسخه ای که در حال آزمایش است، به نظر می‌رسد تنظیماتی تا 24 گیگابایت حافظه نیز دارد.

تراشه M3 در Mac mini

مشخصات تراشه M3

چیپست M3 ممکن است در نسل بعدی مک مینی قرار گیرد. گورمن پیش تر در تاریخ 23 ژوئیه اعلام کرد که مک مینی با چیپ M3 و مدل‌های به‌روز شده مک بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ احتمالاً در پاییز عرضه نخواهند شد و راه‌اندازی در سال 2024 احتمالاً ممکن‌تر است.

اگرچه چیپ M3 به طور کلی در تنظیمات به مشابهت با M2 خواهد بود، اما نسخهٔ M3 Pro به نظر می‌رسد با داشتن پردازنده 12 هسته‌ای و 18 هستهٔ گرافیکی از نسل قبلش پیشروی کند. تخمین زده می‌شود که نسخهٔ پیشرفته M3 Max دارای پردازنده 14 هسته‌ای و بیش از 40 هستهٔ گرافیکی باشد.

علاوه بر مک مینی، گورمن معتقد است که آزمایش‌های اپل شامل مک بوک پرو 13 اینچ با چیپ M3، مک بوک ایر 15 اینچ، مک بوک ایر 13 اینچ، آی مک M3 و نسخه‌های M3 Pro و M3 Max مک بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!