تراشه‌های SK Hynix LPDDR5T سریع‌ترین حافظه‌های رم موبایل

از تراشه های SK Hynix LPDDR5T به عنوان سریع ترین حافظه رم موبایلی در ساخت چیپست ها ستفاده خواهد شد.
تراشه‌های SK Hynix LPDDR5T

در اوایل سال جاری، شرکت SK Hynix اعلام کرد که توانسته نسل جدیدی از حافظه‌های رم LPDDR5T با سرعت بسیار بالا (9.6 گیگابیت بر ثانیه) را تولید کند. در آن زمان، نسخه‌های اولیه این تراشه‌ها به شرکت مدیاتک ارسال شدند و اکنون این شرکت سرعت بسیار بالای آن‌ها را تایید کرده و اعلام کرده که این محصولات سریع‌ترین حافظه‌های رم موبایلی جهان هستند.

SK Hynix امروز اعلام کرد که توانسته با برتری نسبت به محصولات سامسونگ، تراشه‌های LPDDR5T سریع‌ترین و حافظه‌های رم موبایلی جهان را عرضه کند. این تراشه‌های جدید دارای سرعت 9.6 گیگابیت بر ثانیه هستند و نسبت به محصولات قبلی که رکورد سرعت در این حوزه را داشتند، تقریباً 13 درصد سریع‌تر عمل می‌کنند. SK Hynix اعلام کرده که شرکت مدیاتک، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه‌های پردازشی، سرعت بالای این تراشه‌ها را تایید کرده و قرار است آن‌ها را در نسل جدید تراشه‌های پرچمدار خود استفاده کند.

براساس گزارش Techpowerup، تولید این تراشه‌های پرسرعت SK Hynix در ماه ژانویه به پایان رسید و شرکت مدیاتک در ماه فوریه تعدادی از آن‌ها را برای تست و ارزیابی دریافت کرد. اکنون مدیاتک با انجام آزمایش‌ها و تست‌های خود، سرعت 9.6 گیگابیت بر ثانیه در این تراشه‌ها را تایید کرده و آن‌ها را به عنوان سریع‌ترین تراشه‌های رم موبایلی جهان معرفی کرده است. براساس گزارش‌های جدید، مدیاتک در آینده نزدیک قصد دارد از این حافظه‌های جدید در تراشه پرچمدار خود به نام Dimensity 9300 استفاده کند. این تراشه قرار است به عنوان یکی از رقبای برتر تراشه اسنپدراگون 8 نسل سوم به بازار عرضه شود.

تراشه‌های SK Hynix LPDDR5T

SK Hynix LPDDR5T سریع ترین حافظه رم گوشی جهان

تولید کنندگان حافظه‌های رم موبایلی در سال جاری به دستیابی به سرعت 9.6 گیگابیت بر ثانیه در تراشه‌های LPDDR5T پرداخته‌اند. قبل از این، برخی از تولید کنندگان و کارشناسان، فقط در تراشه‌های LPDDR6 امکان دسترسی به این سرعت را ممکن می‌دانستند. اما SK Hynix با تراشه‌های LPDDR5T جدید خود برنامه‌ریزی را تغییر داده است. مدیاتک اعلام کرده است که با استفاده از این تراشه‌های جدید، دستگاه‌های خود را با سرعت بهتری عرضه خواهد کرد و کاربران همچنین ارتقای عملکرد دستگاه‌های خود را تجربه خواهند کرد.

مدیاتک و سازمان JEDEC نتایج بررسی و تاییدیه را در نزدیکی زمان انتشار قرار داده‌اند، بنابراین انتظار می‌رود که در آینده نزدیک، تراشه‌های LPDDR5T به صورت گسترده عرضه شوند. SK Hynix اعلام کرده است که از سال آینده، این تراشه‌ها در محصولات خود استفاده خواهد شد. همچنین، توقع می‌رود که از سال ۲۰۲۴، دستگاه‌های موبایل و گوشی‌های هوشمند با این حافظه‌های پرسرعت به بازار عرضه شوند. با این حال، تاکنون اطلاعاتی در مورد مصرف انرژی این تراشه‌ها منتشر نشده است.

قبل از معرفی تراشه‌های LPDDR5T از سوی SK Hynix، سامسونگ با تراشه‌های LPDDR5X خود دارای رکورد سریع‌ترین حافظه‌های رم موبایلی جهان بود. سرعت این تراشه‌ها به 8.5 گیگابیت بر ثانیه می‌رسید. با این حال، هنوز نمی‌دانیم آیا سامسونگ قصد دارد تراشه‌های جدیدی را در کلاس LPDDR5T عرضه کند یا خیر. در صورت عرضه، ممکن است شاهد ثبت رکوردهای جدید در این حوزه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!