ساخت تراشه های ارزان تر و قوی تر توسط Silicon Box

کارخانه Silicon Box از ساخت تراشه های با تکنولوژی جدید در راستای محصولات ارزان تر و بهینه تر خبر داد.
تراشه های کارخانه Silicon Box

شرکت Silicon Box ، یک استارتاپ نیمه هادی، یک کارخانه پیشرفته بسته‌بندی تراشه به ارزش 2 میلیارد دلار در سنگاپور راه‌اندازی کرده است. هدف این تاسیسات تغییر روش ساخت تراشه‌ها و ایجاد انقلابی در تولید تراشه با کمترین هزینه و افزایش عملکرد آن‌ها است. Silicon Box در پارک Tampines Wafer Fab در سنگاپور یک کارخانه با مساحت 73 هزار متر‌مربع، معادل 15 زمین فوتبال، در حال ساخت است. پس از تکمیل، این کارخانه به حدود 1200 تا 1400 نفر نیروی انسانی نیاز خواهد داشت.

این استارتاپ با هدف ایجاد تراشه‌هایی با عملکرد دو برابری نسبت به تراشه‌های فعلی و با نصف هزینه، تلاش می‌کند تا روش ساخت تراشه‌ها را تغییر دهد. این کار با توجه به پیشرفت‌های اخیر در طراحی و تولید تراشه‌های کامپیوتری و با استفاده از فناوری بسته‌بندی تراشه، امکان‌پذیر شده است.

سرمایه‌گذاران این پروژه، کارآفرینان باتجربه‌ای همچون Weili Dai و Sehat Sutardja هستند که هر دو از بنیانگذاران شرکت Marvell هستند. در یک سخنرانی در سال 2015، Sutardja پیش‌بینی کرد که با پیشرفت تکنولوژی، ساخت تراشه‌های کوچکتر به دلیل محدودیت‌های فیزیکی دشوارتر خواهد شد. برای غلبه بر این مشکل، نوع جدیدی از بسته‌بندی تراشه ظهور خواهد کرد که در آن چندین تراشه به هم متصل شده و در یک بسته واحد با یکدیگر ترکیب می‌شوند. این فناوری با پیشرفت هوش مصنوعی، به شدت به این تکنولوژی وابسته شده است.

استارتاپ Silicon Box با راه‌اندازی یک کارخانه پیشرفته بسته‌بندی تراشه، درصدد ایجاد انقلابی در تولید تراشه با کمترین هزینه و افزایش عملکرد آن‌ها است. این پروژه با شرکت کارآفرینان باتجربه و استفاده از پیشرفت‌های اخیر در طراحی و تولید تراشه‌های کامپیوتری،می‌تواند به یکی از مهمترین پروژه‌های فناورانه در حوزه تولید تراشه تبدیل شود. این پروژه می‌تواند به ارائه تراشه‌های با کیفیت بالا و هزینه کمتر، کمک کند و در نتیجه به توسعه صنعت الکترونیک و هوش مصنوعی کمک شایانی بکند.

تراشه های کارخانه Silicon Box

تولید تراشه های بهینه توسط Silicon Box

در سال 2015، Sutardja متوجه شد که هزینه ساخت تراشه‌ها به‌صورت تصاعدی در حال افزایش است.

مهندسان AMD گفته‌اند که کل صنعت تراشه احتمالاً به سمت ساخت تراشه‌هایی از اجزای کوچک‌تر است که با هم مونتاژ می‌شوند (چیپلت‌ها)، حرکت می‌کند. زیرا فناوری‌هایی که دهه‌ها صنعت تراشه را هدایت کرده‌اند، دیگر به سرعت قبل پیشرفت نمی‌کنند و رشد آنها در حال کند شدن است.

AMD ابتدا فناوری جدید چیپلت‌ها را در پردازنده های خود (Ryzen) استفاده کرد و اکنون می‌خواهد آن را به گرافیک خود (Radeon) نیز اضافه کند. فناوری جدید از فرایندهای ساخت بسیار کوچک و دقیقی برای ساخت قطعاتی که در تراشه قرار می‌گیرند، استفاده می‌کند. با استفاده از این قطعات کوچکتر، تراشه سریع‌تر کار می‌کند و قدرتمندتر می‌شود.

AMD بسیاری از تراشه‌های کوچک را با هم در یک ماژول بسته‌بندی کرده است تا اتصالات سریعی بین اجزای پردازش و حافظه برقرار کند. مدیر‌عامل AMD، لیزا سو، گفته است که این طراحی جدید به افزایش 54 درصدی عملکرد در هر وات کمک می‌کند، 18 درصد سریع‌تر از مدل‌های قبلی کار می‌کند، 2.7 برابر حداکثر قدرت محاسباتی (اندازه‌گیری شده در ترافلاپس) را ارائه می‌کند و در مقایسه با نسل قبلی دو برابر تعداد دستورالعمل‌های بیشتری را در هر ساعت پردازش می‌نماید.

Sutardja گفت:«در واقع چیپ‌لت‌ها شامل ساختن سیستم‌های بزرگتر بر روی تراشه‌هایی با اجزای کوچک‌تر و مدولار هستند که می‌توانند با هزینه کمتری تولید شوند، این فرایند به طراحان تراشه‌های کامپیوتری اجازه می‌دهد تا روی کارکرد بهتر و سریع‌تر تراشه تمرکز کنند و در عین حال هزینه‌ها را پایین نگه دارند.»

وی افزود:« روش ساخت اختصاصی Silicon Box به طراحان تراشه اجازه می‌دهد تا تراشه‌هایی بسازند که سریع‌تر بوده و انرژی کمتری مصرف می‌کنند، بدون اینکه هزینه زیادی داشته باشند. براساس روش جدید این صنعت می‌تواند تراشه‌هایی بسازد که عملکردی دو برابر تراشه‌های فعلی دارند، اما برای پردازنده‌های گرافیکی و تراشه‌های محاسباتی با کارایی بالا تا چهار برابر هزینه کمتر و برای پردازنده‌های موبایلی که مصرف انرژی بیشتری دارند، تا نیمی از هزینه‌ها را صرفه‌جویی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!