مودم اسنپدراگون X75 رکورد زد

مودم Snapdragon X75 از کوالکام رکورد سریعترین مودم 5G جهان را به دست آورده است.
مشخصات مودم اسنپدراگون X75

مودم Snapdragon X75 از کوالکام به تازگی یک رکورد جدید را به خود اختصاص داده است و عنوان سریعترین مودم 5G جهان با سرعت دانلود 7.5 گیگابیت در ثانیه را به دست آورده است. یک نکته جالب این است که این سرعت بر روی باندهای زیر 6 گیگاهرتز قابل دستیابی شده است.

کوالکام اعلام کرده است که مودم Snapdragon X75 5G موفق شده است رکورد سرعت دانلود در فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز را بشکند و به سرعت دانلود 7.5 گیگابیت در ثانیه برسد.

می‌توان Snapdragon X75 را به عنوان سریعترین مودم 5G جهان در نظر گرفت که تا انتهای سال جاری به عنوان جایگزین X70 در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار استفاده خواهد شد. اگرچه در نظریه ممکن است به سرعت‌های بالاتر از 7.5 گیگابیت در ثانیه در شبکه 5G دست پیدا کرد، اما در عمل با چالش‌هایی همراه است. در حالی که کوالکام با عرضه مودم جدید خود، سرعت 10 گیگابیت در ثانیه در اتصال Wi-Fi 7 و 5G را به کاربران وعده داده بود.

مشخصات مودم اسنپدراگون X75

مشخصات مودم Snapdragon X75

طبق اعلام Wccftech، به تازگی T-Mobile توانسته با استفاده از گوشی Galaxy S23 و مودم Snapdragon X70، سرعتی به میزان 3.3 گیگابیت در ثانیه را دست یابد. مودم Snapdragon X75، که ششمین نسل از مودم‌های 5G کوالکام است، بهبود‌هایی ارائه داده است. این مودم با استفاده از فناوری 5G پیشرفته، تاخیر کاهش یابد، مصرف انرژی بهبود یابد و مدیریت بهتری در ارسال و دریافت داده در حالت حرکت فراهم کند.

یکی از تغییرات بزرگ مودم Snapdragon X75، ادغام بخش mmWave و Sub-6 است که تمام اتصالات 5G را در یک ماژول قرار می‌دهد و حجم تراشه را تا 25 درصد کاهش می‌دهد. همچنین، این تراشه از فناوری ارتباط ماهواره‌ای Snapdragon Satellite پشتیبانی می‌کند.

مدل X75 با بهره‌گیری از ویژگی‌های هوش مصنوعی، علاوه بر بهبود متوسط سرعت، در مدیریت اتصالات mmWave بهتر عمل می‌کند و پیوند قوی‌تری را برقرار می‌کند. پردازنده‌ی هوش مصنوعی کوالکام در X75 همچنین با انتخاب و تنظیم بهینه شبکه و آنتن، استفاده بهینه را برای دستگاه فراهم می‌کند. فناوری‌های 5G PowerSave Gen 3 و RF Power Efficiency Suite نیز باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر باتری مودم Snapdragon X75 می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!