کارت گرافیک Radeon RX 6750 GRE در راه است

اطلاعات و مشخصات جدیدی درباره کارت گرافیک Radeon RX 6750 GRE افشا شده است.
مشخصات کارت گرافیک Radeon RX 6750 GRE

به نظر می‌رسد که شرکت AMD باز هم نیت دارد که یک کارت گرافیک انحصاری را با عنوان Radeon RX 6750 GRE به بازار چین عرضه کند. این کارت گرافیک با پسوند “GRE” مجهز به ویژگی‌ها و قابلیت‌های ویژه‌ای می‌باشد. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که این کارت گرافیک با نام Radeon RX 6750 GRE توانایی عملکردی مشابه کارت گرافیک RTX 4060 Ti از شرکت Nvidia را داراست و در عین حال با قیمتی معادل با کارت گرافیک RTX 4060 از این شرکت عرضه خواهد شد.

شایعات درمورد کارت گرافیک Radeon RX 6750 GRE

به نظر می‌رسد که AMD در حال تدارک است تا آخرین محصول خود در زمینه کارت‌های گرافیک، یعنی Radeon RX 6750، را با عنوان یک نسخه خاص با پسوند “GRE” (Golden Rabbit Edition) به بازار عرضه کند. این نسخه‌های GRE به عنوان نسخه‌های ویژه‌ای از کارت‌های گرافیک AMD طراحی شده‌اند و اغلب به مناسبت سال نو چینی معرفی می‌شوند. این کارت‌ها در اصل برای بازار چین طراحی شده‌اند، اما احتمال وجود آنها در بازار‌های خارج از چین نیز وجود دارد. به عنوان مثال، کارت گرافیک Radeon RX 7900 GRE که در ماه‌های اخیر برای بازار چین معرفی شده است، در مناطق دیگر نیز قابل دسترسی است.

مشخصات کارت گرافیک Radeon RX 6750 GRE

با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط Little Enemy Pigeon، کارت گرافیک RX 6750 GRE با هدف ارائه عملکردی مشابه کارت گرافیک Nvidia RTX 4060 Ti، به بازار آمده و به با قیمت تقریبی 299 دلار ارائه خواهد شد. این موضوع نشان‌دهنده این است که AMD قصد دارد با ارائه یک محصول با کارایی و قیمت جذاب، در بازار رقابتی کارت‌های گرافیک جای خود را پیدا کند.

متأسفانه اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی کارت گرافیک RX 6750 GRE در دسترس نیست. اگرچه از ادعاها می‌توان فهمید که این نسخه بهبود یافته‌ای از کارت گرافیک RX 6750 XT خواهد بود. در حال حاضر، مشخص نیست که این کارت از چه تراشه‌ای استفاده می‌کند، اما به نظر می‌رسد که احتمالاً از تراشه Navi 21 که در کارت گرافیک RX 6800 استفاده شده است و دارای 3840 واحد پردازشی (شی‌های مظلوم) است، بهره خواهد برد. به هر حال، باید منتظر باقی مشخصات این کارت گرافیک جذاب و رقابتی باشیم.

کارت گرافیک Radeon RX 6750 GRE در راه است

در صورتی که AMD تصمیم به تولید کارت گرافیک RX 6750 GRE با استفاده از تراشه‌های معیوب Navi 21 بگیرد، احتمالاً این کارت گرافیک مشابه سری RTX 4060 از Nvidia خواهد بود. این محصول احتمالاً دارای 8 گیگابایت حافظه ویدئویی با باس 256 بیتی خواهد بود.

به نظر می‌رسد منبع اطلاعات این افشاگری، شخصی به نام Yeston است، که تولیدکننده کارت‌های گرافیک برای هر دو شرکت AMD و Nvidia است. اگرچه مشخص نیست که آیا RX 6750 GRE به برندهای خاصی محدود می‌شود یا خیر، اما احتمالاً در زمان عرضه این محصول، برندهای مشخصی برای تولید و توزیع آن انتخاب خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!