افزایش حافظه کش L2 پردازنده های Arrow Lake

طبق اطلاعات منتشر شده حافظه کش L2 پرازنده های Arrow Lake تا 50 درصد افزایش پیدا کرده است.
حافظه کش L2 پردازنده های Arrow Lake

اینتل در تلاش است تا به منظور رقابت با پردازنده‌های حاوی فناوری حافظه کش سه‌بعدی (3D V-Cache) از AMD، در نسل پنجاه‌م پردازنده‌ها، حافظه کش بیشتری را به کار گیرد. در این راستا، پردازنده‌های خانواده Arrow Lake با یک افزایش ۵۰٪ در حجم حافظه کش L2 برای هر هسته معرفی خواهند شد.

به نظر می‌رسد که ارتقاء فناوری حافظه کش سه‌بعدی (3D V-cache) توسط شرکت AMD و بهبود پردازنده‌های مجهز به این تکنولوژی، باعث تبدیل پردازنده‌های گیمینگ به قدرتمندترین گزینه‌های موجود در بازار شده است، این امر به گونه‌ای تاثیرگذار بوده که اینتل نیز نیاز به تغییراتی در راهبرد خود حس می‌کند.

بنابراین، اینتل به دنبال افزایش حجم حافظه کش سطح دوم (L2) برای هسته‌های P (P-Cores) خود است تا توانایی و کارایی خود را بهبود بخشد.

حافظه کش L2 پردازنده های Arrow Lake

Arrow Lake پردازنده ای قوی برای گیمر ها

اطلاعات جدید نشان می‌دهد که پردازنده‌های نسل پانزدهم اینتل، به عنوان نسخه رفرش خانواده Raptor Lake-S، به بازار عرضه خواهند شد. این ارتقا در حافظه کش می‌تواند انتخاب جذابی برای گیمرهایی باشد که در جستجوی جایگزینی برای پردازنده‌های Ryzen 8000 از AMD هستند.

مطابق گزارش‌های Hardwaretimes، اینتل قبلاً اعلام کرده بود که پردازنده‌های خانواده Arrow Lake از بهبود‌های قابل توجهی نسبت به نسل‌های گذشته برخوردار خواهند بود. از جمله این بهبود‌ها، استفاده از فناوری ساخت و معماری هسته جدید و همچنین بهره‌گیری از فناوری بسته‌بندی پیشرفته 3D Foveros به طور ویژه ذکر شده است.

حافظه کش L2 پردازنده های Arrow Lake

پردازنده‌های Arrow Lake از اینتل بر پایه گره تولید 20A به ساخته می‌شوند که شامل ترکیبی از هسته‌های Redwood Cove+، P-cores و E-cores است. هسته‌های Redwood Cove با افزایش ۵۰ درصدی در حجم حافظه کش L2 برای هر هسته تولید می‌شوند، این امر باعث بهبود قابل توجهی در عملکرد تک رشته‌ای و گیمینگ می‌شود.

باید تاکید شود که از زمان‌های پیشین، اینتل اعلام کرده بود که در هسته‌های P پردازنده‌های خانواده Arrow Lake از فناوری هایپرتردینگ استفاده نخواهد کرد و به جای آن، واحدهای RU (Rentable Units) را به کار خواهد برد.

این تغییرات به همراه افزایش حجم حافظه کش سطح دوم و افزایش سرعت کلاک، می‌تواند عملکرد تک هسته‌ای پردازنده‌های نسل پانزدهم اینتل را به طرز قابل توجهی تقویت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!