معرفی هوش مصنوعی Claude 2 – رقیب بزرگ ChatGPT

سرانجام شرکت انتروپیک چت بات هوش مصنوعی Claude 2 را به عنوان رقیبی برای ChatGPT در دسترس عموم قرار داد.
هوش مصنوعی Claude 2
شرکت Entropic Chatbot Intelligence به تازگی چت بات هوش مصنوعی خود با نام Claude.ai را معرفی کرده است و آن را به عنوان رقیبی برای ChatGPT در دسترس عموم قرار داده است. این چت بات از مدل زبانی بزرگ جدید Claude 2 بهره می‌برد و مزایای بسیاری نسبت به GPT-4 در چت جی بی تی دارد. در این مقاله، با هوش مصنوعی Claude 2 آشنا خواهید شد.

هوش مصنوعی Claude 2

چند ماه پیش، شرکت Anthropic مدل زبانی بزرگ نسل اول Claude را معرفی کرد که با هدف رقابت با GPT طراحی شده بود. اکنون، نسل دوم این مدل و چت بات متناظر با آن با نام Claude 2 به عموم معرفی شده است. شرکت Entropic با سرمایه 4.1 میلیارد دلار، در سال 2021 توسط چندین مدیر سابق OpenAI تأسیس شد و شرکت‌هایی مانند گوگل در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

هوش مصنوعی Claude 2 در برابر ChatGPT

توسعه‌دهنده Claude ادعا می‌کند که این چت بات و مدل هوش مصنوعی آن با هدف ارائه پاسخ‌های دقیق و قابل اعتماد طراحی شده است. این جالب است که Claude 2 قادر است در هر جلسه تا 75,000 کلمه را پردازش کند که تقریباً با طول یک کتاب برابر است. بنابراین کاربران می‌توانند داده‌ها یا متون طولانی را به Claude بدهند. در مقابل، محدودیت ChatGPT حدود 3,000 واژه است. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های Claude 2، این است که بر اساس قواعد منحصر به فردی کار می‌کند که از اعلامیه جهانی حقوق بشر الهام گرفته شده است. بر این اساس، این چت بات توانایی بهبود رفتار خود را بدون نیاز به بازخورد انسان‌ها دارد و می‌تواند رفتار درست را تشخیص داده و خود را با آن تطبیق دهد.

شرکت Entropic اعلام کرده است که مدل هوش مصنوعی Claude 2 با توانایی بالایی در آزمون‌های برنامه‌نویسی Codex HumanEval Python با 71.2 درصد و در آزمون ریاضیات GSM8k با 88 درصد نمره، عملکرد خوبی داشته است.

توجه شرکت Entropic به این نکته است که همانند چت جی بی تی، Claude 2 نیز ممکن است دچار توهم هوش مصنوعی شود. این بدان معناست که ربات‌هایی مانند ChatGPT ممکن است پاسخ‌های ساختگی و غیر واقعی را به کاربران ارائه دهند.

دسترسی به هوش مصنوعی Claude 2

شرکت Entropic تأکید دارد که نسخه آزمایشی یا بتای چت بات هوش مصنوعی Claude 2 در حال حاضر در برخی کشورهای جهان، از جمله انگلستان و آمریکا در دسترس است. این بتا نسخه اولیه این چت بات است که در حال توسعه و بهبود است و در نتیجه ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. با این حال، این نسخه آزمایشی به کاربران اجازه می‌دهد تا با تکنولوژی Claude 2 آشنا شوند و به تجربه‌ی کار با این چت بات دست یابند.

متأسفانه، ایران در بین کشورهای پشتیبانی شده توسط شرکت Entropic قرار ندارد و این به این معناست که کاربران ایرانی نمی‌توانند به راحتی از این چت بات استفاده کنند.

با این حال، شرکت Entropic خدمات خود را در بیش از 150 منطقه و کشور ارائه می‌دهد و به دنبال گسترش خدمات خود به سرعت در سراسر جهان است. به همین دلیل، امیدواریم که در آینده نزدیک، کاربران ایرانی نیز بتوانند از فناوری هوش مصنوعی Claude 2 بهره مند شوند.

اگرچه Claude تنها رقیب چت جی پی تی نیست، اما به نظر می‌رسد بزرگترین آنها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!