میکروسکوپ هوش مصنوعی گوگل برای تشخیص سرطان

گوگل در حال توسعه میکروسکوپ هوش مصنوعی برای کمک به پزشکان در تشخیص سرطان است.
میکروسکوپ هوش مصنوعی گوگل

گوگل یک دستگاه “واقعیت افزوده میکروسکوپی” (ARM) را با همکاری وزارت دفاع توسعه داده است. این دستگاه از تکنولوژی های پیشرفته هوش مصنوعی بهره می‌برد تا شاخص‌های بصری مانند نقشه‌های حرارتی یا تشخیص مرزهای اشیا را به طور فوری پوشش دهد. به واسطه این توانایی هوش مصنوعی، دسته‌بندی نمونه‌ها و شناسایی حضور عوامل بیماری‌زا مانند سلول‌های سرطانی به شکلی ساده‌تر و کارآمدتر انجام می‌پذیرد.

میکروسکوپ هوش مصنوعی گوگل

میکروسکوپ هوش مصنوعی گوگل

به گزارش Endgadget، در سال 2018، ARM به صورت عمومی آزمایش شد، اما هنوز به تشخیص بیماران کمک نکرده است. هم‌اکنون، تعدادی از دستگاه‌های ARM نمونه اولیه وجود دارند، اما قبل از استفاده در محیط پزشکی نیاز به آزمایش‌های مهمی دارند. با این حال، گوگل اهدافی دارد که برآورده کردن آنها می‌تواند این دستگاهدر آینده، میکروسکوپ‌های مجهز به ARM قادر به ارائه بازخوردهای بصری متنوعی مثل متن، فلش‌ها، خطوط، نقشه‌های حرارتی و حتی انیمیشن‌ها خواهند بود، که هرکدام برای ارزیابی منحصر به فرد طراحی شده‌اند.

براساس گزارش CNBC، واحد نوآوری دفاعی وزارت دفاع با گوگل توافقاتی برای توزیع ARM از طریق ارتش انعقاد کرده است، و امیدوارند که این دستگاه تا پاییز امسال برای برخی از کاربران دولتی در دسترس باشد. ارزش تقریبی ARM بین 90,000 تا 100,000 دلار تخمین زده شده است، که احتمالاً بیشتر از هزینه‌های معمول ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی محلی خواهد بود. را به میکروسکوپ‌های اپتیکال موجود در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها قابل نصب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!