سیستم Bi-Touch برای کنترل دو دستی ربات ها

سیستم Bi-Touch به ربات‌ها در انجام وظایف دستی لمسی با استفاده از یک ابزار کمک می‌کند.
سیستم Bi-Touch برای ربات ها

گروه محققان دانشگاه بریستول به نام “Bi-Touch” سیستمی نوآورانه را اختراع کرده‌اند که به ربات‌ها در انجام وظایف دستی لمسی با استفاده از یک ابزار یاری مجازی کمک می‌کند.

بر اساس گزارش اینترستینگ انجینیرینگ، این سیستم در صنایع متنوعی مانند برداشت میوه، انجام کارهای خانگی و همچنین استفاده از اعضای مصنوعی کاربرد دارد.

سیستم Bi-Touch در رباتیک از دو بازو یا دست برای انجام فعالیت‌هایی که نیازمند دقت، هماهنگی و بازخورد هستند، استفاده می‌شود. این روش می‌تواند در کنترل اشیاء بزرگ یا انجام وظایفی مانند باز کردن درها یا قرار دادن باتری به کار رود.

استفاده از سخت‌افزارهای ارزان و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، امکان آموزش دستکاری دو دستی به ربات‌ها را فراهم می‌آورد و آن‌ها را به انجام وظایف انسانی تجهیز می‌کند.

سیستم Bi-Touch برای ربات ها

سیستم Bi-Touch در ربات ها

سیستم Bi-Touch به ربات‌ها در انجام کارهای دستی مانند ترجمه دستورات از یک دستیار دیجیتال کمک می‌کند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که این سیستم از یک هوش مصنوعی تشکیل شده است که با استفاده از بازخورد حسی و خودتحریکی، رفتارهای ربات را کنترل می‌کند.

در این تحقیق، از یک سیستم بازوی رباتیک دوتایی حسی به همراه آخرین پیشرفت‌ها در زمینه هوش مصنوعی و حس لامسه در ربات‌ها استفاده شده است.

محققان از یک روش نوآورانه به نام “Deep-RL” برای آموزش ربات‌ها استفاده کرده‌اند، که به نوعی شبیه به آموزش حیوانات با استفاده از سیستم پاداش و تنبیه عمل می‌کند. این سیستم به ربات‌ها تصمیم‌گیری و یادگیری از طریق آزمون و خطا را می‌آموزد و به مرور زمان، راه‌های موثرتری برای انجام وظایف را کشف می‌کند.

ییجیونگ لین، مولف اصلی این تحقیق، می‌نویسد: “می‌توان به سادگی در عرض چند ساعت، سیستم‌های هوش مصنوعی را در دنیای مجازی آموزش داد تا وظایف دستی را انجام دهند.”

معرفی گجت اندروید باکس

اندروید باکس (Android Box) یک دستگاه سخت افزاری است که برای تبدیل تلویزیون های معمولی به تلویزیون های هوشمند استفاده می‌شود. این باکس دارای سیستم عامل اندروید است و امکاناتی مشابه یک تبلت یا یک گوشی هوشمند را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!