توقف فعالیت صرافی THORSwap

صرافی THORSwap به منظور جلوگیری از انتقال وجوه سرقتی و غیرقانونی فعالیت خود را به طور موقت متوقف میکند.
صرافی THORSwap

تیم توسعه صرافی غیرمتمرکز ثورسواپ (THORSwap) اعلام کرده است که به منظور جلوگیری از انتقال وجوه سرقتی و غیرقانونی توسط هکر صرافی FTX، این پلتفرم را به حالت «تعمیر و نگهداری (Maintenance Mode)» درآورده و رابط کاربری وب سایت خود را غیرفعال کرده است. ثورسواپ در بستر پروتکل ثورچین (THORChain) ساخته شده است.

به گفته کوین تلگراف، این تصمیم پس از آن گرفته شد که هکر صرافی FTX تلاش کرد از صرافی غیرمتمرکز THORSwap برای تبدیل دارایی‌های مسروقه به اتر استفاده کند. این هکر در نوامبر 2022 (آبان 1401) سال گذشته درست ساعاتی پس از ورشکستگی صرافی FTX، حدود 600 میلیون دلار ارز دیجیتال را از این صرافی سرقت کرده بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از آنکه عملیات ThorSwap متوقف شد تا به این هکر اجازه فعالیت ندهد، وی موفق شد 76,636 واحد اتر را از طریق پروتکل ترشولد نتورک (Threshold Network) به توکن tBTC تبدیل کند.

صرافی THORSwap

فعالیت صرافی THORSwap متوقف شده است

هکرها و کلاهبرداران اغلب از پلتفرم‌های کراس چین (میان زنجیره‌ای) مثل THORSwap برای انتقال وجوه بین شبکه‌های بلاکچینی مختلف و غیرقابل ردیابی کردن آنها استفاده می‌کنند و همین امر باعث شده تا تیم توسعه این صرافی غیرمتمرکز برای مقابله با استفاده غیرقانونی از این پلتفرم، فعالیت‌های خود را تا زمان برطرف شدن این نگرانی متوقف کند. بر اساس اطلاعیه ثورسواپ، این تصمیم پس از مشورت با مشاوران حقوقی و مجریان قانون گرفته شده است.

توسعه‌دهندگان THOPRSwap متعهد شده‌اند تا راه‌حلی دائمی برای استفاده غیرقانونی از این صرافی غیرمتمرکز پیدا کنند. در اطلاعیه این صرافی غیرمتمرکز آمده است:

THPORSwap تا زمانی که راه‌حل دائمی‌تر و مستحکم‌تری برای اطمینان از امنیت و یکپارچگی مداوم پیدا شود، در این حالت (حالت نگهداری) باقی می‌ماند.

صرافی THORSwap

این اقدام باعث توقف تعامل کاربران با رابط وب سایت برای انجام معامله می‌شود، اما سایر خدمات از جمله وام، استقراض و استیکینگ فعال هستند. اگرچه این امر به طور مؤثری از تعامل کاربران روزمره با THORSwap جلوگیری می‌کند، افرادی که توانایی فنی کافی داشته باشند همچنان می‌توانند با تعامل مستقیم با قراردادهای هوشمند THORSwap از آن استفاده کنند.

در حالی که توسعه‌دهندگان THOPRSwap مدعی هستند این تصمیم به منظور تداوم ارائه خدمات به مشتریان خود در درازمدت گرفته شده است، بخشی از جامعه کریپتو نسبت به توقف موقت فعالیت‌های این صرافی غیرمتمرکز انتقاد کرده‌اند. در عین حال، THOPRSwap هنوز اطلاعات دیگری در رابطه با برنامه‌های آتی و زمان‌بندی از سرگیری خدمات خود منتشر نکرده است.

به علاوه، در واکنش به توقف فعالیت‌های THOPRSwap، قیمت توکن حاکمیتی پروتکل ثورچین به نام RUNE حدود 18% کاهش یافت و از 2 دلار به 1.68 دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!