ربات کارگر آپولو

ربات کارگر آپولو برای اولین بار در یک کارخانه شروع به کار کرده است.
ربات کارگر آپولو بات

روبات آپولو برای اولین بار در یک کارخانه به کارگران پیوسته و شروع به کار کرده است.

«آپولو اتوبات» دو دست، دو پا و دو چشم دارد و قد متوسطی برابر با حدود 5 فوت و 8 اینچ یا حدود 172 سانتی‌متر دارد، که با اندازه متوسط یک انسان مطابقت دارد.

این ربات به وظیفه‌ی حمل و جابه‌جایی جعبه‌ها و ظروف در کارخانه مشغول است. اما شرکت سازنده آن، Apptronik، آمادگی دارد که نسخه‌های آینده این ربات را برای انجام کارهای خانگی نیز مورد استفاده قرار دهد.

قبل از این، ماشین‌های رباتیک برای وظایف متنوعی مثل مرتب‌سازی دانه‌ها، کمک به پزشکان و افسران پلیس در آموزش، و حتی جاروبرقی کف به کار می‌رفتند. آپولو به عنوان اولین ربات انسان‌نما در یک محیط کاری انسانی فعالیت می‌کند.

Apptronik توضیح داده که آپولو ویژگی‌های انسانی نظیر بازوها و پاها دارد تا تعامل انسانی را برای کارگران راحت‌تر و دلپذیرتر کند.

ربات کارگر آپولو بات

ربات آپولو اتوبات

این ربات در حال حاضر فقط وظایف ابتدایی را انجام می‌دهد، اما با توسعه فناوری، ارائه ویژگی‌های بیشتری را در پی دارد.

مدیرعامل Apptronik، جف کاردناس، در یک گفتگو با سایت خبری Axios اظهار کرد: “این یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری است که به اضافه کردن ویژگی‌ها یا عملکردهای جدید محدود نمی‌شود.”

آپولو حتی ممکن است در آینده به انجام کارهای خانه نیز کمک کند. هم‌اکنون، باتری آپولو تنها چهار ساعت دوام می‌آورد. این به این معنی است که نسبت به همکاران انسانی که معمولاً هشت ساعت در روز کار می‌کنند، آپولو مجبور است تنها در نیمه روز شیفت کاری حضور داشته باشد.

جف کاردناس اعلام کرده که تاکنون دو نمونه از ربات آپولو ساخته و در حال حاضر در دست ساخت چهار نمونه دیگر هستند.

ربات کارگر آپولو

شرکت Apptronik قصد دارد کمتر از 100 نسخه آزمایشی تولید کند تا شرکت‌ها قبل از آغاز تولید نسخه نهایی در سال 2024 این ربات‌ها را آزمایش کنند.

به نظر اقتصاد دانان، وقتی که ربات‌هایی مانند آپولو به صورت انبوه تولید و به بازار عرضه شوند، می‌توان از آنها در مواردی مانند مراقبت از سالمندان، تولید و امنیت برای پر کردن نیازهای نیروی انسانی استفاده کرد.

شرکت‌های دیگری مانند تسلا، بوستون داینامیکس، سامسونگ الکترونیک و هانسون رباتیک نیز در رقابت برای ساخت ربات‌های شبیه انسان حضور دارند.

سال گذشته، تسلا اعلام کرد که قصد دارد “هزاران” ربات انسان‌نما را در کارخانه‌های خود به کار بگیرد. همچنین، در همان سال، این شرکت از ربات خود به نام Optimus پرده‌برداری کرد که قادر به یادگیری مسیرها، حس کردن دنیای اطراف و انتخاب اشیا به صورت مستقل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!