عرضه تراشه های اپل M3 Pro و M3 Max تا سال آینده

تراشه‌های M3 Pro و M3 Max اپل، به عنوان نسخه‌های پیشرفته‌تر تراشه M3، در تابستان سال 2024 عرضه خواهند شد.
تراشه های اپل M3 Pro و M3 Max

طبق اطلاعات جدیدی که توسط مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، به اشتراک گذاشته شده، اپل قصد دارد تراشه‌های قدرتمندتر M3 را با نام‌های M3 Pro و M3 Max در اواسط سال 2024 همراه با مک بوک‌های جدید عرضه کند.

به گفته گورمن، ممکن است اپل در پایان سال جاری از نسخه پایه تراشه M3 رونمایی کند، اما نسخه‌های پیشرفته‌تر M3 Pro و M3 Max در اواسط سال 2024 به همراه چند دستگاه مک جدید به بازار عرضه خواهند شد.

هنوز مشخصات فنی مربوط به این دو تراشه معرفی نشده‌اند، اما به گفته منابع، تراشه‌های M3 Pro و M3 Max در مدل‌های 14 اینچی و 16 اینچی مک بوک پرو، و همچنین در مک مینی استفاده خواهند شد. به احتمال زیاد، مک مینی با تراشه M3 Pro عرضه خواهد شد، در حالی که مدل پایه آن فقط پیکربندی M3 را ارائه خواهد داد.

تراشه های اپل M3 Pro و M3 Max

با توجه به اینکه مک مینی اپل با قابلیت‌های خنک‌سازی پیشرفته‌ای مجهز شده است، برخی منابع مانند Wccftech ، تعجب می‌کنند که اپل به دنبال ساخت نسخه‌ای از آن با تراشه M2 Max نیست.

تراشه های اپل سفارشی خواهند شد

SoC های M3 Pro و M3 Max، بر اساس فناوری ساخت ۳ نانومتری شرکت TSMC، اولین سیلیکون سفارشی رده بالای اپل خواهند بود که به تولید انبوه رسیده و در دستگاه‌های آینده مک به کار خواهند رفت.

گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد شرکت TSMC در فناوری ساخت پیشرفته خود، بازدهی 55 درصدی را به دست آورده است، بنابراین احتمالاً عرضه محدودی از SOCهای جدید اپل خواهد بود.

تراشه های اپل M3 Pro و M3 Max

هرچند که مارک گورمن به مشخصات دو تراشه M3 Pro و M3 Max هیچ اشاره‌ای نکرده است، اما طبق پیش‌بینی‌های قبلی، می‌توان گفت که اپل در حال کار بر روی یک پردازنده 12 هسته‌ای با پردازنده گرافیکی 18 هسته‌ای و قابلیت پشتیبانی از 36 گیگابایت حافظه رم یکپارچه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!