معرفی پردازنده های لونار لیک اینتل

اطلاعات تازه ای در رابطه با پردازنده های کم مصرف لونار لیک محصول شرکت اینتل منتشر شده است.
پردازنده های کم مصرف لونار لیک اینتل

اینتل به احتمال زیاد پردازنده‌های نسل بعدی خود را با نام لونار لیک (Lunar Lake) با استفاده از فناوری ساخت تراشه 18A عرضه خواهد کرد. در این سری، پردازنده‌های Core Ultra برای دستگاه‌های با مصرف پایین از گرافیک داخلی Battlemage با 64 واحد اجرایی استفاده خواهند کرد.

اینتل پس از Arrow Lake، پردازنده‌های نسل بعدی سری Lunar Lake را عرضه خواهد کرد. اخیراً اطلاعاتی درباره این سری منتشر شده است که نشان می‌دهد پردازنده‌های Lunar Lake با گرافیک داخلی Xe2-LPG و ریزمعماری Battlemage مجهز خواهند شد.

پردازنده های کم مصرف لونار لیک اینتل

اطلاعاتی درباره پردازنده‌های نسل بعدی اینتل، شامل Meteor Lake و Arrow Lake نشان می‌دهد که شرکت قصد دارد از گرافیک داخلی Alchemist استفاده کند. اما در مورد پردازنده‌های سری لونار لیک، برای اولین بار از هسته‌های گرافیکی Xe2-LPG با ریزمعماری Battlemage استفاده خواهند کرد.

وبسایت WCCFTECH اطلاعات بیشتری در مورد پردازنده‌های سری Lunar Lake، که در کنار Arrow Lake سال آینده عرضه خواهند شد، منتشر کرده است.

مشخصات پردازنده های لونار لیک اینتل

پردازنده‌های سری Lunar Lake از گرافیک داخلی با 64 واحد اجرایی (EU) در 8 هسته Xe بهره می‌برند. این میزان کمتر از پردازنده‌های Arrow Lake با 128 واحد اجرایی و پردازنده‌های Raptor Lake با 96 واحد اجرایی است. پردازنده‌های Lunar Lake از سوی اینتل برای کاربردهای کم مصرف و موبایل طراحی شده‌اند، بنابراین تعداد هسته‌های گرافیکی نیز کمتر است.

پردازنده های کم مصرف لونار لیک اینتل

با پیشرفت‌هایی که در ریزمعماری پردازنده‌های سری Lunar Lake در بخش گرافیکی انجام شده است، عملکرد این پردازنده‌ها به رغم تعداد کمتر هسته‌ها بهبود خواهد یافت. به همین دلیل، اینتل قصد دارد پس از معرفی ریزمعماری Battlemage در پردازنده‌های Lunar Lake، کارت گرافیک و پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ خود را نیز با این ریزمعماری به بازار عرضه کند.

پردازنده‌های سری Lunar Lake علاوه بر گرافیک داخلی جدید، با یک واحد پردازشی چند منظوره (VPU) نیز مجهز خواهند شد. این موتور مخصوص هوش مصنوعی، قادر است عملکرد یادگیری ماشین پردازنده‌های Lunar Lake را بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!