احتمال عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 پرو در سال 2024

طبق شایعات و اخبار های منتشر شده در اینترنت و شبکه های مجازی، شرکت سونی قصد دارد تا نهایتا یک سال دیگر، از کنسول پلی استیشن 5 پرو رونمایی کند. در این مقاله به بررسی این اتفاق میپردازیم.

احتمال عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 پرو در سال 2024

طبق شایعات و اخبار های منتشر شده در اینترنت و شبکه های مجازی، شرکت سونی قصد دارد تا نهایتا یک سال دیگر، از کنسول پلی استیشن 5 پرو (ps5 pro) رونمایی کند.

گفته میشود که پلی استیشن 5 پرو نسبت به پلی استیشن 5 بسیار قدرتمند تر خواهد بود. 

این کنسول دارای یک پردازنده جدید و قوی تر خواهد بود و احتمال میرود در این نسخه از کنسول پلی استیشن 5، بجای هیت سینک به عنوان سیستم خنک کننده دستگاه، از خنک کننده های مایع استفاده شود.

تغییرات ظاهری احتمالی در ps5 pro

یکی دیگر از احتمالات در رابطه با پلی استیشن 5 پرو، بزرگ تر شدن ابعاد آن باشد، همان موردی که در کنسول PS4 اتفاق افتاد.

همچنین احتمال میرود کنسول PS5 Pro بدون دیسک باشد و از این به بعد دیسک های بازی برای این کنسول، همانند کنسول ایکس باکس سری S، قابل استفاده نباشند.

این انتظار هم میرود که سونی نام پلی استیشن 5 پرو را به پلی استیشن بدون دیسک تغییر دهد.

شرکت سونی اخیرا یک دسته بازی بهتر و اپدیت شده تر از دسته PS5 را با نام PS5 DualSense Edge رونمایی کرده است و انتظار میرود که این دسته در جعبه پلی استیشن 5 پرو قرار گیرد.

با توجه به قیمت 199 دلاری آن دسته، رنج قیمتی پلی استیشن 5 پرو، بین 600 الی 700 دلار تخمین زده میشود.

با توجه به روندی که در کنسول PS4 شاهد بودیم، نسخه پرو این کنسول پس از سه سال به صورت رسمی رونمایی و عرضه شد.

 حال چیزی به تولد سه سالگی کنسول پلی استیشن 5 نمانده است و اگر شرکت سونی همان روند قبلی خود را پیش بگیرد، میتوانیم تا آبان ماه شاهد رونمایی و عرضه جهانی پلی استیشن 5 پرو باشیم.

کنسول PS4 قابلیت پشتیبانی از کیفیت 4K را ندارد و شرکت سونی با عرضه نسخه PS4 Pro این قابلیت را به آن اضافه کرد و توانست از کیفیت 4K پشتیبانی کند؛

 کنسول PS5 نیز از کیفیت 8K پشتیبانی نمیکند و ممکن است PS5 Pro از کیفیت 8K پشتیبانی کند و از لحاظ سخت افزاری و گیرافیکی پیشرفت های چشم گیری داشته باشد.

اما تمامی مطالب ذکر شده صرفا شایعه و احتمالات میباشند و تا لحظه رونمایی از PS5 Pro نمیتوان نظر قطعی درمورد چیزی داد و باید تا اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 صبر کنیم تا کنسول پلی استیشن 5 پرو منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!