دیتاسنتر ابری هواوی در عربستان

شرکت هواوی به تازگی یک دیتاسنتر ابری در ریاض عربستان افتتاح کرده است.
دیتاسنتر ابری هواوی در ریاض عربستان

شرکت هواوی تکنولوژی به منظور گسترش خدمات آنلاین خود در خاورمیانه و شمال آفریقا، یک دیتاسنتر ابری در شهر ریاض افتتاح کرده است.

دیتاسنتر ابری هواوی در ریاض عربستان

این دیتاسنتر ابری در ریاض، سی‌امین دیتاسنتر جهانی شرکت هواوی می‌باشد و به دولت عربستان سعودی در ارائه خدمات مدل‌های زبان و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی به زبان عربی کمک می‌کند.

استیون یی، رئیس منطقه‌ای هواوی، اظهار داشته است که افتتاح این دیتاسنتر ابری تنها به منافع هواوی محدود نمی‌شود، بلکه این اقدام می‌تواند سایر شرکت‌های چینی را به عربستان سعودی جذب کند.

وی همچنین افزوده است که این توسعه به تقویت اقتصاد دیجیتالی عربستان سعودی کمک خواهد کرد و هواوی در همین سال دفتر مرکزی منطقه‌ای خود را در پایتخت عربستان سعودی افتتاح کرده است.

دیتاسنتر ابری هواوی در ریاض عربستان

سرمایه گذاری هواوی در عربستان

عربستان سعودی اعلام کرده است که تنها با شرکت‌های خارجی که دفتر منطقه‌ای در این کشور نداشته باشند، قراردادی امضا نخواهد کرد.

با توجه به گزارش شرکت مشاوره کانالایز، هواوی در بازار خدمات ابری جهانی، با سهم 2.4 درصدی، در رتبه پنجم قرار دارد و در سرزمین اصلی چین دومین فروشنده بزرگ خدمات ابری است.

همچنین بر اساس گزارش رویترز، هواوی اعلام کرده است که در طی پنج سال آینده، 400 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در منطقه ابری عربستان سعودی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!