تفاوت های تردز با توییتر

تردز و توییتر برنامه هایی مشابه به یکدیگر هستند و رقیب یکدیگرند اما اگر کمی موشکافانه به آنها دقت کنیم تفاوت هایی پیدا میشوند.
مقایسه تردز با توییتر

تفاوت های تردز با توییتر

متا شبکه اجتماعی جدیدی به نام تردز را راه‌اندازی کرده که شباهت‌هایی با توییتر دارد، و هدف اصلی آن رقابت با توییتر است. در واقع، این شبکه اجتماعی به عنوان یک پلتفرم برای ایجاد بحث و تبادل نظر درباره موضوعات خاص با تمرکز بر روی محتوای متنی طراحی شده است.

از نظر فنی، نمی‌توان به راحتی تعیین کرد کدام یک از این دو شبکه اجتماعی قوی‌تر است، زیرا هر یک از آنها دارای ویژگی‌ها و عملکردهای متفاوتی هستند.

در حال حاضر، شبکه اجتماعی تردز به دلیل شباهت‌هایی که با توییتر دارد، موضوعی داغ محسوب می‌شود و بسیاری از افراد به دنبال استفاده از آن هستند. با این حال، برای اینکه بتوانیم به خوبی درباره آن قضاوت کنیم، به مدت زمان کافی نیاز است تا ببینیم که آیا این شبکه اجتماعی در بلند مدت می‌تواند به یک پلتفرم پایدار تبدیل شود یا خیر.

برنامه threads چیست؟

Threads از Instagram یک برنامه پیام‌رسان متمرکز بر عکس است که برای کاربران Instagram طراحی شده است. با استفاده از این برنامه، کاربران می‌توانند پیام‌ها، عکس‌ها و ویدئوها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و به راحتی با آنها تبادل نظر کنند.

Threads یک نسخه متن‌محور شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام است که با هدف رقابت با توییتر معرفی شده است. علیرغم اینکه اینستاگرام به طور عمده به عنوان یک پلتفرم برای به اشتراک گذاری عکس و ویدیو شناخته می‌شود، در Threads تمرکز بر روی متن قرار گرفته و کاربران می‌توانند پیام‌های متنی خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند، همچنین این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس و ویدیو را نیز به اشتراک بگذارند.

مقایسه تردز با توییتر

تفاوت تردز با توییتر در چیست؟

دو برنامه محبوب توییتر و تردز در اصل مشابه هم و رقیب یکدیگر هستند اما اگر موشکافانه تر به ماجرا نگاه کنیم برخی تفاوت هایی بین شان وجود دارد که میتوانید باعث شود راحت تر بین توییتر و تردز یکی را انتخاب کنیم.

در توییتر، تعداد کاراکترهای مجاز برای یک پست برابر 280 کاراکتر است. اما در تردز، شما می‌توانید پست‌هایی با تا 500 کاراکتر بنویسید. یک نکته جالب این است که در برنامه تردز، شمارش کاراکتر وجود ندارد. به همین دلیل، این احتمال را بیشتر کرده که کاربران تعداد بیشتری کاراکتر در پست‌های خود استفاده کنند. بنابراین، تردز به نوعی تقویت شده است و این امکان را به کاربران می‌دهد تا پست‌های بیشتری با محتوای بیشتر و جذابتر در این برنامه بنویسند.

یکی دیگر از تفاوت‌های بین تردز و توییتر این است که در تردز، کاربران می‌توانند ویدیوهایی تا مدت زمان ۵ دقیقه را بارگذاری کنند، در حالی که در توییتر، حساب‌های تایید نشده تنها می‌توانند ویدیوهای ۲:۲۰ دقیقه‌ای را برگزاری کنند.

در توییتر، کاربران می‌توانند آیدی دلخواه خود را داشته باشند، در حالی که در تردز، آیدی کاربران برابر با آیدی اینستاگرام آن‌ها است و برای عضویت در این شبکه اجتماعی، شما باید حتما دارای حساب اینستاگرام باشید. این در حالی است که در توییتر، چنین محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید با هر آیدی دلخواهی در این بستر فعالیت کنید. اما احتمالا در آینده، این محدودیت Threads در تردز حذف شود و کاربران بتوانند آیدی دلخواه خود را در این شبکه انتخاب کنند.

مقایسه تردز با توییتر

در توییتر تبلیغات کم و بیشی وجود دارند و تکرار آنها ممکن است باعث آزار و اذیت کاربران شود، اما در تردز خبری از تبلیغات نیست؛ اما ممکن است در آینده تبلیغات به آن اضافه شود.

تردز همانند اینستاگرام به طور کامل رایگان میباشد و میتوان بدون پرداخت هزینه ای از تمامی امکانات و قابلیت های آن استفاده کرد، اما برای دسترسی به همه امکانات و ویژگی های توییتر پرداخت مبلغ ماهانه 8 دلاری، اجباری میباشد.

با استفاده از اکانت اینستاگرام، می‌توانید به تردز دسترسی پیدا کنید و اگر حسابی را در اینستاگرام بلاک کنید، به طور خودکار در تردز هم بلاک خواهد شد. از سوی دیگر، برای حذف اکانت توییتر، می‌توانید به راحتی اقدام کنید، اما برای حذف اکانت تردز، باید حتما اکانت اینستاگرام تان را نیز حذف کنید. با این حال، باید گفت که متا اعلام کرده است این محدودیت در آینده نزدیک برداشته خواهد شد و کاربران می‌توانند اکانت تردز خود را بدون لزوم حذف حساب کاربری اینستاگرام، حذف کنند.

با توجه به اینکه تردز به تازگی معرفی شده و در حال توسعه میباشد، قابلیت جستجوی تردز در حال حاضر محدود به اکانت کاربران بوده و قابلیت جستجوی کلمه‌ای و محتوایی وجود ندارد و خبری از هشتگ ها نیست. در تردز خبری از دایرکت یا پیام خصوصی نیست.

در تردز برخلاف توییتر، پست های دیگر کاربران برای شما نشان داده نمیشود و صرفا پست های کسانی را که فالو کرده اید برای تان نشان داده میشود.

درباره اینکه تردز رقیب توییتر است و قرار است یکدیگر را به چالش بکشند شکی نیست، اما تردز تازه معرفی و منتشر شده است و قرار است آپدیت ها و تغییرات زیادی را دریافت کرده و توسعه یابد. اما چیزی که مشخص است این است که تردز امده است تا توییتر را از میدان رقابت فراری داده و همانند اینستاگرام محبوبیت بالایی را کسب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!