پشتیبانی Google Bard از زبان فارسی

چت بات هوش مصنوعی گوگل با نام Bard پس از دریافت یک بروز رسانی، حال از زبان فارسی نیز پشتیبانی میکند.
پشتیبانی هوش مصنوعی Bard از زبان فارسی

گوگل، چت بات هوش مصنوعی خود را با نام Bard، با قابلیت‌های جدید به‌روزرسانی کرده است تا بهره وری تجاری و خلاقیت را افزایش دهد. این بات در حال حاضر بیش از ۴۰ زبان زنده‌ جهان، از جمله فارسی، را پشتیبانی می‌کند.

گوگل، قابلیت‌های چت بات هوش مصنوعی Bard خود را گسترش داده است تا آن را برای کاربردهای تجاری و خلاقانه‌تر، از جمله پشتیبانی از بیش از ۴۰ زبان جهان، کاربردی‌تر سازد. با این اقدام، گوگل تلاش می‌کند تا از بازار جهانی که ChatGPT آن را در اختیار دارد، سهم بازار خود را بهبود بخشد.

چت بات هوش مصنوعی Bard اکنون در سراسر اروپا قابل دسترسی است و در به‌روزرسانی جدید خود، از زبان‌های جدیدی مانند فارسی، عربی، چینی (هر دو نمونه ساده و سنتی)، آلمانی، هندی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند. پیش از این، Bard تنها از زبان‌های انگلیسی، ژاپنی و کره‌ای پشتیبانی می‌کرد.

پشتیبانی هوش مصنوعی Bard از زبان فارسی

قابلیت های جدید هوش مصنوعی Bard در بروز‌رسانی جدید

پشتیبانی از تصاویر: با به‌روزرسانی جدید، چت بات هوش مصنوعی Bard اکنون قادر است به کاربران اجازه دهد تصاویر را در کنار متن برای تولید خروجی بارگذاری کنند. این امکان به Bard اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی در مورد تصاویر و ایده‌هایی برای زیرنویس‌ها ایجاد کند. کاربران می‌توانند فایل‌های JPEG، PNG و WebP را برای آپلود انتخاب کنند، اما برای این کار باید با شرایط و ضوابط Bard موافقت کنند. در حال حاضر، تنها اطلاعات و شرح تصاویر به زبان انگلیسی در دسترس کاربران است.

گوش دادن به پاسخ ها: یکی از قابلیت‌های جدید اضافه شده به چت بات هوش مصنوعی Bard، تبدیل متن به گفتار است. در این ابزار، یک دکمه میکروفون در بالای سمت راست وجود دارد که با کلیک بر روی آن، کاربران می‌توانند به پاسخ‌های تولید شده توسط Bard گوش دهند. این قابلیت بیش از ۴۰ زبان مختلف جهان را پشتیبانی می‌کند.

سبک های نوشتن: با به‌روزرسانی جدید، چت بات هوش مصنوعی Bard پنج نوع سبک نوشتاری جدید را ارائه می‌دهد؛ ساده، بلند، کوتاه، حرفه‌ای و غیررسمی، البته تنها به زبان انگلیسی.

پین کردن چت ها: با به‌روزرسانی جدید، کاربران چت بات هوش مصنوعی Bard می‌توانند مکالمات خود را پین کنند، نام خود را تغییر دهند و چندین مکالمه را به طور همزمان انجام دهند. این قابلیت در بیش از ۴۰ زبان مختلف در حال حاضر موجود است.

اشتراک گذاری چت ها: با به‌روزرسانی جدید، چت‌های چت بات هوش مصنوعی Bard اکنون قابلیت به اشتراک گذاری از طریق پیوندها را دارند و بیش از ۴۰ زبان جهان را پشتیبانی می‌کنند.

انتقال کد: با به‌روزرسانی جدید، کد پایتون تولید شده توسط چت بات هوش مصنوعی Bard اکنون می‌تواند به پلتفرم‌های توسعه نرم‌افزار Replit و Google Colab منتقل شود. این قابلیت در بیش از ۴۰ زبان مختلف پشتیبانی می‌شود و آن را به ابزاری همه کاره برای برنامه‌نویسان تبدیل می‌کند.

پشتیبانی هوش مصنوعی Bard از زبان فارسی

پیشرفت های هوش مصنوعی Bard

از زمان راه‌اندازی این سرویس مکالمه‌ای هوش مصنوعی در ماه مارس، گوگل به‌طور مرتب Bard را به‌روزرسانی کرده است. اخیراً، آنها مدل زبان اصلی LaMDA را با مدل جدیدی به نام PalM جایگزین کرده‌اند که قابلیت‌های Bard را بهبود بخشیده است. علاوه بر این، گوگل یک ویژگی جدید به Bard اضافه کرده است که به این ابزار اجازه می‌دهد کد تولید کند.

بارد در تلاشی برای پیشی گرفتن از ChatGPT، بصری‌تر شده و کاربران می‌توانند تصاویر مرتبط را به عنوان بخشی از خروجی‌ تولید شده مشاهده کنند. کاربران می‌توانند از Bard درخواست کنند تا تصاویر را در پاسخ‌ها نمایش دهد و همچنین توضیح دهد که تصاویر چه چیزی را نشان می‌دهند و پیوندی به منبع تصویر ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند حداکثر سه نسخه مختلف از پاسخ‌های تولید‌شده توسط Bard را مشاهده کنند یا در صورت نارضایتی از نتایج اولیه، خروجی‌های جدیدی تولید کنند.

ChatGPT بدون شک هنوز هم در عرصه چت بات‌های هوش مصنوعی تسلط دارد. اما به گفته Similarweb، علاقه مردم به این چت بات اخیراً کاهش یافته است. در عین حال، بازدید از Bard در حال افزایش است، هرچند که با این محبوبیت روزافزون، بارد همچنان به عنوان یک رقیب دور برای ChatGPT شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!