عرضه هوش مصنوعی Copilot با آپدیت ویندوز 11

شرکت مایکروسافت با انتشار یک آپدیت بزرگ برای ویندوز 11، از هوش مصنوعی Copilot رونمایی کرد.
هوش مصنوعی Copilot در ویندوز 11

هوش مصنوعی به یک فناوری سرنوشت‌ساز میان غول‌های تکنولوژی تبدیل شده و توسعه‌دهندگان پلتفرم‌ها سعی دارند تا محصولات خود را پیش از دیگر رقبا به این فناوری مجهز کنند. مایکروسافت هم که یکی از پرچم‌داران این عرصه به‌حساب می‌آید، با سرمایه‌گذاری عظیم در شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی مانند Open AI، آینده خود را به این تکنولوژی گره زده است و قصد دارد رفته‌رفته اکثر محصولات خود را با هوش مصنوعی ادغام کند. پس از موتور جستجوی Bing که به مولد هوشمند متن و تصویر مجهز شد، حال نوبت به سیستم‌عامل ویندوز رسیده تا میزبان قابلیت‌های شگفت‌انگیز هوش مصنوعی باشد.

پس از گذشت چند ماه از معرفی اجمالی Copilot، سرانجام مایکروسافت از دستیار هوشمند ویندوز 11 پرده برداشت و به توضیح قابلیت‌ها متنوع آن پرداخت. این شرکت در پست وبسایت خود نوشت: «ما درحال ورود به عصر جدیدی از هوش مصنوعی هستیم و به دورانی قدم می‌گذاریم که نحوه ارتباط و بهره‌مندی ما از فناوری دستخوش تغییر می‌شود. اکنون فناوری هوش مصنوعی تا حدی هوشمند شده که می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد، محتوای مورد نیاز شما را ایجاد کند و یا وظایف مختلفی را برعهده بگیرد.»

هوش مصنوعی Copilot در ویندوز 11

آپدیت بزرگ ویندوز 11

مایکروسافت قصد دارد تجربه‌ای یکپارچه میان سیستم‌عامل ویندوز، مرورگر Edge، موتور جستجوی Bing و مجموعه Office که از آن با نام Microsoft 365 یاد می‌شود، ایجاد کند. حال شما می‌توانید در سراسر ویندوز 11 از طریق کلیک راست، نوار ابزار ویندوز و یا میانبر Win+C به دستیار Copilot دسترسی داشته باشید و درخواست‌های گوناگونی از جمله خلاصه‌سازی یک فایل Word و یا حذف بک‌گراند یک تصویر را مطرح کنید.

در کنار برنامه‌های Microsoft 365 از مجله Word، Excel، Outlook و…، نرم‌افزار Paint و Photos نیز به طور کامل با Copilot تعامل دارند و می‌توانند به کمک مدل مولد تصویری DALL.E 3، تصویر موردنظر کاربر را تنها با واردکردن دستور متنی خلق کنند. همچنین کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی تعبیه‌شده در این دو نرم‌افزار، تغییرات مختلفی را بر روی تصاویر خود اعمال کنند. برای مثال، برنامه Photos حالا قادر است بک‌گراند تصاویر شما را تنها با یک کلیک و یا نوشتن یک دستور متنی، حذف کند و تصویر نهایی را در برنامه‌هایی مانند Word مورداستفاده قرار بدهد.

عرضه هوش مصنوعی Copilot با آپدیت ویندوز 11

برنامه Outlook نیز از قابلیت‌های هوش مصنوعی بی‌نصیب نمانده و کاربران ویندوز 11 از این پس این امکان را دارند که علاوه‌بر متصل‌کردن حساب‌های ایمیل مختلف (از جمله جیمیل، یاهو، iCloud و موارد دیگر)، از Copilot برای نوشتن و یا خلاصه‌سازی متن ایمیل کمک بگیرید.

بنا به گفته مایکروسافت، به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ یکی از جاه‌طلبانه‌ترین آپدیت‌های این سیستم‌عامل است و بیش از 150 ویژگی جدید را به آن اضافه می‌کند. دستیار هوشمند Copilot در تاریخ 26 سپتامبر به عنوان یک به‌روزرسانی رایگان عرضه خواهد شد و نسخه Microsoft 365 Copilot نیز در تاریح 1 نوامبر در دسترس مشتریان سازمانی قرار می‌گیرد. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا Copilot می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند و به برگ برنده این سیستم‌عامل تبدیل شود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!