مشخصات تراشه دایمنسیتی 9300 مدیاتک افشا شد

بنظر میرسد زمان زیادی تا معرفی تراشه دایمنسیتی 9300 مدیاتک نمانده است و اطلاعاتی درباره آن افشا شده است.
اطلاعات تراشه دایمنسیتی 9300 مدیاتک

به نظر می‌رسد که زمان انتشار تراشه پرچم‌دار جدیدی با نام دایمنسیتی 9300 مدیاتک هنوز باقی مانده است و در حال حاضر برخی از مشخصات این چیپست منتشر شده است.

بر اساس ادعایی که توسط gizmochina ارائه شده است، تا ماه اکتبر (آبان) عرضه تراشه Dimensity 9300 انتظار داریم و در حال حاضر شایعات متعددی درباره عملکرد آن در حال گسترش است. بر اساس این شایعات، ادعا شده است که دایمنسیتی 9300 مدیاتک شامل 4 هسته Cortex-X4 و 4 هسته Cortex-A720 است و از پردازنده گرافیکی Immortalis G720 استفاده می‌کند.

مشخصات تراشه دایمنسیتی 9300 مدیاتک

براساس گزارش‌های منتشر شده، انتظار می‌رود که عملکرد هسته‌های Cortex-X4 در تراشه Dimensity 9300 نسبت به نسل قبلی تا 15 درصد بهبود یابد و همچنین انتظار می‌رود مصرف انرژی آن حدود 40 درصد کاهش یابد. همچنین، عملکرد هسته‌های Cortex-A720 نیز تا 20 درصد بهبود یافته است.

اطلاعات تراشه دایمنسیتی 9300 مدیاتک

تراشه دایمنسیتی 9300 مدیاتک با استفاده از فناوری N4P از شرکت TSMC ساخته شده است و مدیاتک قصد دارد با کاهش مصرف انرژی، عملکردی بهتر از تراشه A17 اپل را ارائه دهد. این تراشه تنها از پردازش‌های 64 بیتی پشتیبانی می‌کند که باعث بهبود عملکرد گوشی‌های هوشمند و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

همچنین، حافظه DRAM موبایل LPDDR5T از شرکت SK Hynix نیز توانایی خود را در پلتفرم Dimensity 9300 نشان داده است و با افزایش 13 درصدی به سرعت 9.6 گیگابیت در ثانیه دست یافته است.

این پیشرفت‌ها و تغییرات باعث می‌شود که تراشه دایمنسیتی 9300 مدیاتک به یکی از بازیگران اصلی در بازار SoC موبایل تبدیل شود. انتظار می‌رود که Dimensity 9300 قبل از چیپست Snapdragon 8 نسل 3 عرضه شود. شایعات نشان می‌دهد که گوشی‌های سری vivo X100 ممکن است اولین دستگاه‌هایی باشند که از این تراشه استفاده می‌کنند.

این رقابت نشان می‌دهد که در سال جاری شاهد عرضه گوشی‌های قدرتمندی هستیم که از این تراشه پشتیبانی می‌کنند و با بهبود عملکرد و بهینه‌سازی‌های قابل توجهی روی آن عرضه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!