رسیدگی به امور مالی و اقتصادی با هوش مصنوعی علی بابا

شرکت علی بابا به تازگی از یک هوش مصنوعی جدید جهت رسیدگی به امور مالی و اقتصادی رونمایی کرده است.
هوش مصنوعی رسیدگی به امور مالی و اقتصادی

شرکت علی بابا (Alibaba)، یک شرکت فناوری بزرگ در چین، به تازگی مدل زبانی بزرگ (LLM) را معرفی کرده است. این مدل در زمینه اقتصاد و مالی آموزش دیده است و ادعا می‌کند که به طور متمایز از رقبا، توانایی ارائه پیشنهادهای سرمایه‌گذاری و توصیه‌های مالی با دقت بسیار بالا و معادل تخصصی‌ترین افراد حوزه اقتصاد را دارد.

یک شرکت زیرمجموعهٔ علی بابا به نام Ant Group، فعالیت‌های مرتبط با فناوری‌های مالی را در دست دارد و به تازگی مدل زبان بزرگ (LLM) و اپلیکیشن‌های مربوط به صنعت خدمات مالی را معرفی کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که این هوش مصنوعی نوین قادر است در ایجاد مشاوره‌های مالی در حوزه‌های متعدد به متخصصان و مصرف‌کنندگان کمک کند.

در یک کنفرانس در شانگهای چین، مدل زبانی بزرگ و اپلیکیشن‌های مرتبط با آن تازه معرفی شدند. در یک پست وبلاگ منتشر شده درهفته گذشته توسط مقامات Alibaba آمده است:

اشخاصی که در حوزه مدیریت دارایی‌ها فعالیت دارند، می‌توانند از این مدل زبانی بزرگ برای ارزیابی محصولات مالی، تجزیه و تحلیل بازارها و آموزش به سرمایه‌گذاران خود استفاده نمایند. همچنین، متخصصان خدمات بیمه نیز می‌توانند از این مدل زبانی برای ارائه توضیحات در رابطه با محصولات بیمه، طراحی طرح‌های بیمه خانواده و تأیید ادعاهای بیمه بهره‌برند.

هوش مصنوعی رسیدگی به امور مالی و اقتصادی

تفاوت اصلی هوش مصنوعی علی بابا و سایر هوش مصنوعی ها

آلیسون تودور-اکروید، سردبیر شرکت علی بابا و نویسنده یک پست وبلاگ مرتبط با هوش مصنوعی جدید این شرکت، در بخش‌هایی از این پست اشاره کرده است که سیستم‌های هوش مصنوعی عمومی، توانایی درک واژه‌های صنفی و تخصصی را ندارند و به تخصص مورد نیاز برای کمک به متخصصان مالی در انجام کارهایشان ناکافی هستند.

به گزارش The Register، در حال حاضر مدل زبانی بزرگ در دست آزمایش بر روی پلتفرم‌های مدیریت مالی و بیمه شرکت Ant Group قرار دارد. مقامات این شرکت اعلام کرده‌اند که در آینده نزدیک قصد دارند از این مدل زبانی به طور گسترده در تمام پلتفرم‌های مالی و فناوری محور خود استفاده کنند.

شرکت Ant Group در اواخر سال 2022 به فرایند توسعه هوش مصنوعی با تمر focus بر امور مالی خود پرداخت. این شرکت اظهار می‌کند که مدل زبانی خود را با استفاده از صدها میلیارد مجموعه داده و توکن حامی اسناد مالی چینی، و همچنین بیش از 1000 میلیارد توکن از داده‌های عمومی آموزش داده است.

هوش مصنوعی رسیدگی به امور مالی و اقتصادی

به علاوه، ادعا شده است که هوش مصنوعی مالی در علی‌بابا قادر به استفاده از 600,000 دستورالعمل جمع‌آوری شده از 300 پرونده صنعت مالی است.

یکی از اپلیکیشن‌های توسعه یافته توسط Ant Group با نام Zhixiaobao 2.0 است که بر اساس فناوری هوش مصنوعی جدید به کاربران ارائه شده است. این اپلیکیشن عمدتاً به عنوان یک دستیار مالی برای مشتریان این شرکت عمل می‌کند. پس از شش ماه آزمایش، در انتظار تأیید از سوی مقامات نظارتی چین برای انتشار عمومی این اپلیکیشن قرار دارد.

تیم Ant Group ادعا می‌کند که Zhixiaobao 2.0 قادر است تا بازار را تجزیه و تحلیل کرده، سبد دارایی‌ها را تشخیص داده، توصیه‌های تخصیص دارایی ارائه کند و حتی به سرمایه‌گذاران آموزش دهد. این ابزار به ادعاها، در ۹۵ درصد از موارد، توانسته توصیه‌های مالی بسیار دقیقی ارائه کند و در زمینه تحلیل و استدلال بازار، قادر به رقابت با حرفه‌ایان این حوزه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!